Home / Vesti iz Knjazevca / Ukinut jedini voz od Zaječara do Beograda

Ukinut jedini voz od Zaječara do Beograda

Putnici ogorčeni odlukom „Železnica“ Jedini putnički voz, koji je spajao 200.000 stanovnika Borskog i Zaječarskog okruga sa prestonicom, odlukom „Železnica Srbije“
je ukinut.

Voz koji je decenijama putovao od Zaječara, preko Bora, Majdanpeka, Kučeva i Požarevca, do Beograda i koji je bio jedina železnička veza istočne Srbije sa prestonicom, prestao je da saobraća. Ova linija ujedno je bila i jedini lokalni prevoz za stanovnike sela Borskog i Braničevskog okruga. „Železnice Srbije“ su se na ovaj potez odlučile, kako nezvanično saznajemo, zbog starih pruga i racionalizacije železničkog saobraćaja, a ukidanje ove relacije je, kažu, privremeno rešenje. Međutim, niko ne zna kada će voz iz Zaječara ponovo krenuti ka Beogradu. Ovom odlukom ogorčena je zaječarska lokalna vlast, putnici, ali i zaposleni na železnici. – Voz ka Beogradu saobraćao je 37 godina i svi smo ogorčeni i iznenađeni ukidanjem relacije. Najviše su oštećeni redovni putnici među kojima je bilo najviše studenata i siromašnijih meštana. Cena karte u jednom pravcu bila je 720 dinara, a vikendom 504, što je mnogo jeftinije od autobuske karte koja od Zaječara do Beograda u jednom pravcu košta oko 1.300 dinara – kazali su nam nezvanično zaposleni na železnici. Voz je od Zaječara do Beograda putovao jednom dnevno, i to po šest i po sati u jednom pravcu. I pored putovanja koje je od autobuskog bilo duže i za tri sata, uvek je bilo putnika, kažu zaposleni na zaječarskoj železnici. Odluka „Železnica“ pogodila je i mnoge radnike Rudarsko-topioničarskog basena „Bor“, koji su do posla dolazili koristeći upravo železnicu. Radnik Slobodan Nikolajević iz sela Jasikova jedan je od mnogih ljudi sa sela koji je do Bora dolazio isključivo vozom. Nakon ukidanja prevoza on ne zna šta mu je pametno činiti, jer mu do posla treba sedam, osam sati. On kaže da je jedini u porodici zaposlen, ali da će po svemu sudeći morati da da otkaz, budući da bi mu za autobuski prevoz okolnim putevima trebalo duplo više novca od zarade u RTB-u. Njegov kolega koji nije želeo da se predstavi podsetio je da je 2004. godine u Boru predstavljeno modernizovano šinsko vozilo koje, osim promotivne vožnje funkcionera, nikada nije prevezlo putnike. Kako je „Blicu“ potvrđeno na železnici u Boru, informacija da se ukida putnički saobraćaj ne znači i prestanak funkcionisanja teretnih vozova. Rečeno nam je da teretni vozovi iz Požarevca i Majdanpeka ka Boru i Zaječaru funkcionišu uvek kada ima robe koju treba prevesti, ali da su zbog smanjene privredne delatnosti ti vozovi retki. Načelnici Zaječarskog i Borskog okruga uputili su juče protestno pismo Ministarstvu infrastrukture i rukovodstvu „Železnica Srbije“.

S. B. – S. T. | Foto:S. Božinović “Blic”


Leave a Reply

x

Check Also

Rotor iz Knjaževca majstor za frule, kavale, gajde

Knjaževčanin Nebojša Milošević jedan je od retkih majstora za izradu starih muzičkih ...