Home / 2021 / Poslovni izazov FINALE – Proizvodi za generaciju Z

Poslovni izazov FINALE – Proizvodi za generaciju Z

U finalu Nacionalnog takmičenja Poslovni izazov za srednjoškolce, koje je ove godine održano u on-line formatu, učestvovalo je 77 učenika iz 19 škola i 16 gradova i opština.

Među učesnicima našli su se i učeniic knjaževaćke gimnazije (Sara Stojanović, Gimnazija Knjaževac) učesnik tima Zeleni S.A.T.I. (mentor tima: Jelica Stanišić, JA Alumni Serbia). čija ideja su bili test papirići koji detektuju opijate u piću, koja je ujedno osvojila treće mesto.

Takmičenje “Poslovni izazov” je pokrenuto pre trinaest godina sa namerom da podstakne srednjoškolce da upotrebe svoje veštine na inovativan način kako bi unapredili svoj preduzetnički duh i povećali svoje mogućnosti za zapošljavanje. Izazov prelaska na onlajn pri svakodnevnim aktivnostima, bila je prilika da se pomogne srednjoškolcima da u tome vide inspiraciju za razvoj digitalnih preduzetničkih ideja i veština, jer, pokazalo se u prethodnih godinu dana, da je budućnost preduzetništva i komunikacije upravo u tome, rečeno je na proglašenju pobednika.

Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, pod pokroviteljstvom Ministarstva omladine i sporta, Univerziteta Metropolitan, Unikredit banke i Američke agencije za međunarodni razvoj USAID.

Ideja učeničkog tima GrayCase o plasiranju maske za mobilni telefon koja sadrži integrisano sredstvo za dezinfekciju, osvojila je četvrto mesto na Nacionalnom takmičenju srednjoškolaca u preduzetničkim veštinama „Poslovni izazov“.

Tim čine srednjoškolci iz Knjaževca, Guče i Lazarevca, među kojima je Đurđa Marinović iz Pravno-poslovne škole u Nišu. Zadatak ovogodišnjeg poslovnog izazova bio je da osmisle i vizuelno prikažu proizvod za generaciju „Z“




„Imajući u vidu nove navike koje nam je nametnula epidemija, naš tim je osmislio maske za telefon koje u sebi sadrže integrisano sredstvo za dezinfekciju. Sve smo radili onlajn budući da četvoro nas koji činimo tim nismo iz istog grada. Time je zadatak bio izazovniji“, kaže Đurđa Marinović član tima GrayCase.

Četvrto mesto na Nacionalnom takmičenju obezbedilo im je učešće na predstojećem Poslovnom izazovu Zapadnog Balkana, zajedno sa vršnjacima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.

Đurđi ovo nije prva poslovna inovacija. Prošle godine u oktobru je zajedno sa Miljanom Mitrović i Janom Maljković, drugaricama iz škole, kreirala masku za mobilni telefon koja uz pomoć solarne energije puni bateriju telefona. Tim je odneo pobedu na Regionalnom takmičenju.

„ Inovirale smo proizvod koji koristi obnovljiv izvor energije čime se smanjuje zagađenje životne sredine koje uzrokuje ugalj potreban za proizvodnju električne energije. Napravile smo dobar biznis plan i pobedile“, objašnjava Đurđa.

U finalu Nacionalnog takmičenja Poslovni izazov za srednjoškolce, koje je ove godine održano u on-line formatu, učestvovalo je 77 učenika iz 19 škola i 16 gradova i opština.

Takmičenje “Poslovni izazov” je pokrenuto pre trinaest godina sa namerom da podstakne srednjoškolce da upotrebe svoje veštine na inovativan način kako bi unapredili svoj preduzetnički duh i povećali svoje mogućnosti za zapošljavanje. Izazov prelaska na onlajn pri svakodnevnim aktivnostima, bila je prilika da se pomogne srednjoškolcima da u tome vide inspiraciju za razvoj digitalnih preduzetničkih ideja i veština, jer, pokazalo se u prethodnih godinu dana, da je budućnost preduzetništva i komunikacije upravo u tome, rečeno je na proglašenju pobednika. Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, pod pokroviteljstvom Ministarstva omladine i sporta, Univerziteta Metropolitan, Unikredit banke i Američke agencije za međunarodni razvoj USAID.

Ideja učenika o proizvodu koji će vam omogućiti da kuvate kafu: bilo kad i bilo gde putem solarnih pločica implementiranih u šolju za čaj i kafu osvojila je prvo mesto na nacionalnom finalu takmičenja srednjoškolaca u preduzetničkim veštinama „Poslovni izazov” održanom onlajn 9. i 10. marta.

Čak četiri prvoplasirana tima plasirala su se na Poslovni Izazov Zapadnog Balkana, a njih čine:

  1. MESTO: SunnyCup (mentor tima: Andrea Vukomanov, Univerzitet Metropolitan) 
  • Anja Vuletić, Četvrta gimnazija Beograd
  • Luka Petrović, Gimnazija “Takovski ustanak”,
  • Gornji Milanovac Milica Janković, Ekonomsko-trgovinska škola, Požarevac
  • Mina Despotov, Tehnička škola “Mileva Marić Ajnštajn”, Novi Sad
  1. MESTO: GreenZy (mentor tima: Miljka Marković, UniCredit Banka) sa idejom o aplikaciji koja bi podsticala mlade na bavljenje fizičkom aktivnošću i kreiranje zdravih navika:
  • Filip Milovanović, Tehnička škola “Kolubara” Lazarevac
  • Marta Radojković, Tehnološka škola,
  • Paraćin Milana Jagodić, Poljoprivredna škola Bač,
  • Branka Krstić, Gimnazija, Prokuplje
  1. MESTO: Zeleni S.A.T.I. (mentor tima: Jelica Stanišić, JA Alumni Serbia). čija ideja su bili test papirići koji detektuju opijate u piću:
  • Sara Stojanović, Gimnazija Knjaževac
  • Anđela Jontulović, Gimnazija “Takovski ustanak”, Gornji Milanovac
  • Iva Nikolić, Gimnazija Kruševac
  • Teodora Savić, Gimnazija Prokuplje
  1. MESTO: GrayCase (mentor tima: Ivana Petrović, Univerzitet Metropolitan) koji je osmislio maske za telefon koje poseduju integrisano sredstvo za dezinfekciju:
  • Kristina Nikolić, Tehnička škola “Kolubara”, Lazarevac
  • Luka Nedeljković, Gimnazija Knjaževac
  • Lenka Mijatović, Srednja škola “Dragačevo”,
  • Guča Đurđa Marinović, Pravno-poslovna škola, Niš

Anja, Milica, Mina i Luka koji su činili pobednički tim objašnjavaju odakle mladima inspiracija za ovakav proizvod:

Mladima je najvažnije – vreme. Želeli smo da smislimo gadget koji nam je svakodnevno potreban i kreirali smo ideju za proizvod koja nam omogućava da pijemo kafu ili čaj gde god se nalazimo: koristeći solarnu energiju na potpuno drugačiji, inovativan način.”, objašnjavaju članovi pobedničkog tima.

Finale je okupilo 77 učenika iz 19 srednjih škola i 16 gradova Srbije,  a timovi su imali zadatak da osmisle brend, proizvod ili uslugu za generaciju Z. Uz pomoć poslovnih mentora kreirali su biznis planove i video prezentacije za svoje ideje koje su drugog dana takmičenja predstavili članovima žirija.

Na ovogodišnjem Poslovnom izazovu koji je po prvi put održan onlajn učestvovalo je čak 376 učenika iz 89 škola i 53 grada i opštine sa teritorije cele Srbije.  Pobednički tim obezbedio je sebi učešće na Poslovnom izazovu zapadnog Balkana gde će dobiti priliku da razvija poslovne ideje zajedno sa vršnjacima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.

Takmičenje “Poslovni izazov” je pokrenuto pre trinaest godina sa namerom da podstakne srednjoškolce da upotrebe svoje veštine na inovativan način kako bi unapredili svoj preduzetnički duh i povećali svoje mogućnosti za zapošljavanje. U toku svake školske godine na šest regionalnih Poslovnih izazova učestvuje više od 600 učenika iz 90 opština u Srbiji u kojima se sprovode obrazovni programi Dostignuća mladih iz oblasti preduzetništva i finansijske pismenosti.

Važno je pokazati mladim ljudima da je svaki izazov zapravo prilika. Izazov prelaska na onlajn pri svakodnevnim aktivnostima, bio je prilika da pomognemo srednjoškolcima da u tome vide inspiraciju za razvoj digitalnih preduzetničkih ideja i veština – neminovno je da je budućnost preduzetništva i komunikacije upravo u tome.”, izjavio je Darko Radičanin iz organizacije Dostignuća mladih u Srbiji.

Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji uz finansijsku podršku Ministarstva omladine i sporta, UniCredit banke, Američke agencije za međunarodni razvoj USAID, kompanije Oracle i Univerziteta Metropolitan.

Izvor https://jugpress.com/Knjazevacke vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

x

Check Also

SUTRA SU MITROVSKE ZADUŠNICE

Srpska pravoslavna crkva i vernici će sutra, 5. novembra obeležiti jedan od ...